Alla inlägg under juni 2010

Av Marie Love - 29 juni 2010 16:13

Jag har under en tid funderat på vad man vill jobba med och kommit fram till att miljö och kvalite är saker som är riktigt intressanta, men vad kan man jobba med om man vill jobba med dessa saker? Det känns som att de finns en uppsjö av saker som man kan jobba med då. Hittade en massa olika titlar som man kan jobba som om man vill jobba inom miljö eller kvalite: miljökonsult, miljösamordnare, miljöinspektör, miljöstrateg inom kvalite finns de kvalitetskonsult, kvalitetsledning, eller jobb inom kvalitetsledning


För att kunna jobba med detta måste jag gå en miljöutbildning eller en kvalitetsutbildning känner jag.

Av Marie Love - 24 juni 2010 15:14

Energideklaration, vad är det? Jag har hört att man måste göra det med sin bostad när man flyttar? Men gäller det bara för hus och fastigheter eller är det något man måste göra även på typ bostadsrätter?... Någon som vet

Av Marie Love - 23 juni 2010 14:30

Har alltid varit intresserad av personlig utveckling och har en tid sökt efter bra böcker inom personlig utveckling. Det finns en uppsjö med jag hittade en bok som heter "Resultat - konsten att bli den du är. Den såg riktigt intressant ut. Ska kanske beställa den, någon som läst den? Företag som hade den boken erbjöd även par olika kurser inom personlig utveckling. Kanske är ett bra komplement?


Tror att man kan ha bra användning av att hela tiden utveckla sig själv :)

Av Marie Love - 21 juni 2010 16:10

Jag har funderat en tid kring skönhetsoperationer och hur man skall ställa sig till dessa, är de rätt eller fel? Eller varför ska man egentligen bry sig om det är någon som vill göra operationer...


De är inte helt lätt, ....men jag har bestämt att jag tycker ändå att de är helt ok om det är så att man själv vill göra några mindre ingrepp. Det viktigt är att de inte går överstyr och att man gör de för sig själv, och inte främst för någon annan!


Saker som hårborttagning, kemisk peeling och botox är kanske egentligen inte att anses som plastikkirurgi och då är något som jag tycker är helt ok, för det är ju inget ingrepp eller så. Medan saker som bröstförstoring och läppförstoring kan anses vara mer utav ingrepp och då kallas de väl plastikkirurgi, men jag vet inte riktigt. Jag tycker som jag sa innan att de är helt ok att göra mindre ingrepp om man väljer själv att göra det, och inte gör det för någon annan. 

Av Marie Love - 17 juni 2010 11:34

Hej

Vi är i de skedet i livet att vi vill ta steget från hyresrätt till bostadsrätt. Vi ska fara och kolla på en informationskväll om bostadsrätter som skall byggas på ett ställe här i stan, ca 5 km från centrum. Gillar verkligen området, dock är de lite långt till stan och där finns mitt jobb. Nu kanske inte 5 km är så himla långt, de tar ca 15-20 min att cykla så det är ju rätt bra. För delen med att köpa bostadsrätt känner vi är att man då har möjlighet att bestämma lite själv hur man vill ha det och hur de ska se ut, de blir självklart dyrt. Men just nu bor vi i en hyresrätt från 70 talet och de är inte jättefräsht, så vi längtar därifrån  

Av Marie Love - 16 juni 2010 16:29

Jag har en tid spanat efter nya solglasögon och idag hittade jag en sida som hade en mängd snygga solglasögon, E&E där dom säljer sina glasögonbågar och solglasögon. Många snygga modeller, jag gjorde min beställning där och hoppas på att få dom snart.


Nedan ser du modellen som jag valde, Marstrand.


bilden är lånad av E&E och finns på här:     

Av Marie Love - 16 juni 2010 11:38

Hej!


Detta är mitt första inlägg i min blogg där jag kommer ge er information om vad som händer och en mängd bra länkar till de jag gillar!


Kan börja med att presentera en blogg inom mode och shopping som jag har börjat följa http://modebloggen.myparty.se kika in på den, de har bra erbjudanden.

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards